top of page

Úcta bez talentu


"Manipulace, žárlivost, něvěra, obviňování a ponižování.

Stále se to stupňovalo.

Nakonec jsem uvěřila, že jsem nula, co nestojí za nic.

Přežívala jsem v tom pocitu až do doby, než se na mém krku objevily jeho ruce a já nemohla dýchat.

Jeho oči byly chladné a já nevěřila, že to přežiji. Je to otec mých dětí, ale najednou mi byl tak moc cizí.

Bála jsem se jeho příchodů domů a nevěděla jsem, jak dětem vysvětlit, že se doma necítím bezpečně.

Byla jsem už skoro na dně, ale začala jsem zase věřit, že ta chyba není ve mně a to mi dalo sílu ho opustit.

Protože dokud si nepriznas pravdu, nemůžeš začít znovu. A věř mi, make-upem pravdu nezakryješ."

O projektu

Muž, který udeří ženu, nebo jí jakýmkoliv jiným způsobem týrá, je labilní.

Proto jsme společně s Fotografem bez talentu vytvořili tuto kampaň na pomoc týraným a zneužívaným ženám abychom jim ukázali, že není důvod zůstávat a žít s agresorem ani přes to, že odchod může znamenat např. ztrátu finančních prostředků k zajištění dětí.

Původní plán byl takový:

Oslovíme ženy z řad fanoušků facebookových stránek a případným zájemkyním namaskujeme falešné modřiny.

Během hodiny se ozvalo asi 150 žen. Všem jsme poslali informace o projektu, aby věděly co přesně máme v plánu a jen mimochodem jsme se zeptali, zda se s domácím násilím již někdy přímo či nepřímo setkaly. Z odpovědí bohužel vyplynulo, že se s týráním setkala necelá třetina. Špatné zkušenosti byly ve směs sexuálního, fyzického a psychického charakteru. Rozhodli jsme se tedy kampaň udělat autentickou a využít skutečných příběhů skutečných lidí. Abychom nikoho nevystavili nebezpečí, nafotili jsme pouze ty ženy, které už mají své "kauzy" dávno vyřešené. Několik případů, u kterých jsme si nebyli jisti, jsme raději odmítli. Zajistila jsem ještě pro jistotu právníka, který je připravený ihned řešit případné problémy spojené se zveřejněním příběhu.

O make-up a falešné modřiny se postarala skvělá vizážistka Eva Blahůtová, která to udělala zcela bez nároku na honorář, za což děkujeme.

Kromě portrétů na fotkách také zobrazujeme krátká hesla. Konkrétně:

Tvůj hlas je silnější, než si myslíš Ano, týraná žena si často ani neuvědomuje závažnost situace a mlčí. Hledá vinu u sebe a nikomu se nesvěří. Přitom se někdy stačí jen pořádně ozvat.

Slepota ubližuje Ten, kdo je svědkem násilí páchané ženě (ať již domácího, nebo ze strany cizího muže) a nezakročí, má na sobě krev oběti.

Na víc nemá koule Muži kteří udeří ženu jsou slaboši. Ve většině případů se před adekvátním protivníkem zcela zhroutí a někdy se po pěsti jiného chlapa i rozbrečí.

Nezastal jsem se

"Protože jsem lhostejnej a taky se bojím, že dostanu do huby."

Make-upem pravdu nezakryješ

Jak dlouho dámy myslíte, že vydržíte snášet násilí a zakrývat pravdu samy před sebou? Než se váš partner změní k lepšímu? Nezmění!!

Celý projekt i s příběhy žen naleznete také na odkazu zde:

http://www.beztalentu.cz/projekty/ucta-bez-talentu/

Smutná fakta:

Světová zdravotnická organizace WHO, vypracovala rozsáhlou studii o problematice násilí na ženách.

Jedná se o zatím jedinou objektivní studii tohoto typu. K její vypracování využila informace od 24 000 týraných žen z celého světa.

Rozhodli jsme se z těchto mrazivých informací vytáhnout několik zásadních bodů:

Násilí páchané na ženách je důležitým sociálním problémem a je to důležitý zdravotnický problém globálních rozměrů a násilí je hlavní příčinou zhoršeného zdravotního stavu žen.

Ženy jsou nejvíce ohroženy v případě intimních vztahů a mnoho z nich toto zacházení bere jako „normální“ a proto jej akceptují.

Související zdravotní potíže spojené s násilím na ženách způsobeného partnerem:

  • Chronické bolesti

  • Požívání drog

  • Alkoholismus

  • Komplikace v těhotenství

  • Sexuálně přenosné infekce

  • Duševní poruchy

  • Gynekologické potíže

  • Snížení tělesných funkcí

Ženy nejčastěji zažívají:

  • Bití pěstmi nebo konkrétním nástrojem

  • Vláčení po zemi

  • Úmyslné popálení

  • Hrozbu zbraní

Častým následkem násilí je také snížená komunikativnost ženy.

U žen, které násilí podstoupily se zvyšuje pravděpodobnost myšlenek na sebevraždu.

Až dvě třetiny týraných žen o násilí nikomu neřeknou a nevyhledávají pomoc formálních služeb (zdravotnické a právní služby, policie, organizace na pomoc týraných žen, ...). Nejčastější příčinou je vydírání a strach ze ztráty dětí.

Ženy zažívající domácí násilí chodí mnohem častěji hlásit potrat.

Až 34% žen hlásí, že se násilí zhoršilo v průběhu těhotenství.

Třetinu fyzicky zneužívaných žen kopl partner do břicha právě i během těhotenství. Až 20% žen si myslí, že nemá právo sex s partnerem odmítnout.

Žena má vždy právo odmítnout sex se svým partnerem a neexistuje precedent, který by sexuální vydírání umožňoval.

Až 30% žen zažívá sexuální zneužívání pravidelně.

Pokud potřebujete pomoci, přikládám odkaz na spolek Nenech mě BÝ-í-T


bottom of page